پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183299
با وام ۲۵ميلوني چه خودروي مي‌توان خريد؟!
تاریخ انتشار : 1394/07/27 12:42:30
نمایش : 1355
يک کارشناس صنعت خودرو با بيان اينکه دولت بايد مانع بروز هرگونه رخنه‌اي براي ايجاد فساد در ارائه تسهيلات ارزان شود، گفت:متأسفانه هنوز براي کيفيت و نوآوري خودرو کاري خاصي انجام نشده و مردم امروز با اين وام مي‌توانند همان خودروهاي گذشته را خريداري کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابوالحسن کاکايي، با اشاره به اينکه به نظر مي‌رسد ارائه وام ۲۵ ميليون توماني براي خريد خودرو مانند قول‌هاي ديگر مسئولين باشد، اظهار داشت: در چند سال اخير دولت براي ترغيب مردم براي خريد کالاهاي مصرفي بادوام برنامه‌هاي مختلفي را پيش بيني کرده است که از آن جمله مي‌توان به ارائه وام‌ها با درصدهاي کم اشاره کرد. اما اين موضوعات کمتر رنگ و بوي اجرايي به خود گرفته است.

وي با بيان اينکه پرداخت وام جديد خودرو مشخص نيست در چه زماني اجرايي خواهد شد، افزود: راهکار دولت براي پرداخت اين وام به چه شکل است؟، متأسفانه در طي سالهاي گذشته مردم وام‌هايي را تحت عنوان خودرو دريافت مي‌کردند اما به جاي خريد خودرو منابع دريافتي را در بانک‌ها سرمايه گذاري مي کردند.

اين کارشناس خودرو با تأکيد براينکه دولت بايد مانع بروز هرگونه رخنه‌اي براي ايجاد فساد در ارائه تسهيلات ارزان شود، گفت: نکته قابل تأمل ديگر تأمين منابع اينگونه تسهيلات است. دولت مي‌خواهد اين تزريق نقدينگي را از کجا و به چه شکل در جامعه انجام دهد که منجر به تورم نشود.

کاکايي اضافه کرد: به اعتقاد بنده ارائه اينگونه تسهيلات در مقطع کوتاه مي‌تواند بازار خودرو را تحريک کند اما بايد در ادامه يک تحليل مناسب از رکود فعلي بازار خودرو داشته باشيم آيا مشکلات را فقط متوجه کمبود تقاضا مي‌دانيم يا مواردي ديگري نيز وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه پيش بيني بنده اين است که ۵۰ درصد مشکلات امروز بازار خودرو متوجه کمبود نقدينگي است، گفت: در يک سال گذشته و به ويژه در شب عيد انتظارات مردم از نتايج مثبت مذاکرات باعث شد تا اميد به کاهش قيمت در سطح جامعه بوجود امده و اين امر مانع خريد آنها شد البته خود دولت نيز در ايجاد اين انتظارات کاذب نقش موثري داشت.

اين کارشناسان خودرو با بيان اينکه مسئولين صحبت‌هاي مختلفي مبني بر حضور خودروسازان خارجي در کشور مطرح کردند که اين امر باعث شد مردم اميد به کاهش قيمت و حضور انواع خودروها را در سطح بازار داشته باشند، تصريح کرد: به اعتقاد من هيچ اتفاق آني در صنعت خودرو آن هم به اين زودي‌ها به وجود نخواهد آمد. امروز بازار در رکود انتظاري به سر مي‌برد و بايد مسئولين براي رفع اين موضوع تدبير مناسبي را اتخاذ کنند.

کاکايي با بيان اينکه ارائه وام ۲۵ ميليون توماني خريد خودرو مي‌تواند در محدوده خريد خودروهاي کوچک و متوسط مؤثر باشد، گفت: متأسفانه دولت کاري براي کيفيت و نوآوري خودرو انجام نداده است، مردم امروز با اين وام مي‌توانند همان خودروهاي گذشته شرکت‌هاي خودروسازي را خريداري کنند و خبري از ارتقاي کيفيت نيست.

وي اضافه کرد: صنعت خودرو يک صنعت مادر است و دولت نمي‌تواند آن را رها کند اما بهتر بود در کنار اين روش دولت براي تحريک نوآوري و کيفيت در محصولات نيز تصميم مناسبي را اتخاذ کند. در يک مقطعي آمريکا با سرمايه گذاري در دو شرکت خودروسازي بزرگ خود به ارتقاي سرمايه گذاري در بخش فناوريهاي نوين و ارائه سوبسيد پرداخت. حتي مردم را تشويق کرد که اقدام به خريد اين فناوري‌هاي جديد کنند. ما نيز بايد توجه زيادي را براي تحريک تقاضا و خريد فناوريهاي جديد در سطح خودرو انجام دهيم.

اين کارشناس خودرو با تأکيد براينکه صنعت خودرو چند سالي است که رو به افول و زيان است، اظهار داشت: پول و سرمايه از اين بخش فرار کرده است در کنار اين ماشين آلات و دستگاه‌ها نيز مستهلک شده و بايد نوسازي شوند. دولت بايد با ارائه يک راهکار مناسب زمينه توسعه صنعت خودرو کشور را فراهم آورد تا فناوري‌هاي جديد وارد اين صنعت شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html